Angebote für dieses Hotel

Leider kein passendes Angebot gefunden

Jetzt weitere Hotels in Tunesien entdecken

Hotelbeschreibung Houda Yasmine Marina & SPA

Das bietet Ihre Unterkunft

Außenansicht Pool Ausstattung

Essen & Trinken

Für Kinder

Sport & Fitness

Unterhaltung

Animation Animation

Wellness

Ihr TUI Service

Kontaktinformationen

Houda Yasmine Marina & SPA
BP. 97
TN8050 Hammamet
Enfidha Tunesien

Hotelzimmer Houda Yasmine Marina & SPA

Lage & Umgebung

Hotelbewertungen Houda Yasmine Marina & SPA

"

Guest reviews (19 reviews)

  • 2/10

    “Außen Hui, innen Pfui”

    Das das Hotel Houda Yasemine Marina&Spa war von außen frisch bemalt, auch innen gab es nicht zu bemängeln. Die Zimmer waren klein, aber sauber. Die Mitarbeiter waren sehr freundlich. Allerdings gab es beim Essen große Probleme. Es war nie ausreichend da, wenn man 30 Minuten nach Beginn der Essenszeit dort erschienen, gab es nichts mehr. Selbst Teller und Tassen und Gläser waren immer Mangelware. Auch beim Frühstück gab es schon nach kurzer Zeit keine Tassen mehr beziehungsweise das Essen war fast leer. Es wurde auch nicht ausreichend nachgelegt. Außerdem hab ich mir in dem Hotel einen heftigen Magen Infekt zugezogen, der mich zehn Tage flachgelegt hat.

    Show more
  • 5/10
    Recommended

    overall the service i received was 5star for a 4star hotel it was an excellent service food ,room service, reception staff catering staff all great.

    Show more
  • 2/10

    “Hotell houda Yasmine spa hammanet”

    Rummen såg inte alls ut som på bilden. SUNKIGA rum med avloppslukt och bara en lampa som funkade i badrummet och en vägglampa i sovrummet. Korridoren till hissen var delvis utan belysning och kändes som i filmen\" shining\" Inga tandborstmuggar eller bord på balkongen. Sängarna var stenhårda och kuddarna efter 100 tvätt som fotbollar. Personalen var övertrevliga första 2 dagar , en av servitörerna försökte få oss till \"utflygt\" med honom och vi skulle betala med euro till honom !? Vi var 3 äldre kvinnor på resan. Vi tackade nej så var det inte så trevligt längre för att vi märkte att det blev övertrevligt till nya turister istället 😂😂 Frukosten är verkligen dålig för oss från Skandinavien bara 20 sorter av fikabröd med Nutella och \"äggröra\" nån dag omelett frukt bara äpplen och druvor ingen yoghurt. Lunch och middag ätbart med inget mer. Vin eller öl får man beställa inte hämta själv och då får man vänta i evigheter. Underhållningsteamet är där från morgon till kväll. Mycket bra underhållning på kvällarna men blev lite trött av att de håller på att jaga folk med att dra upp från solstolar och stolar i tid och otid. Hotellet ska absolut inte ha fyra stjärnor. Vi bokade utflykter det var bra för att komma från hotellet.

    Show more
  • 1/10

    “Välj annat hotell”

    Välj inte detta hotell om ni förväntar er 4-stjärnig standard. Hotellet är slitet, på rummet finns ett fungerande uttag, nyckel saknas till safety box, trådslitna handdukar, hårda sängar och i stort sett avsaknad av wifi (wifi finns dock i receptionen)Det är också fuktigt i rummet. Eftersom vi bor på nedersta våningen är vi noga med att låsa balkongdörren, varje dag när vi kommer hem har städerskan antingen låst upp eller till och med lämnat dörren på vid gavel. Duschen städas inte alls. De flaskor som finns med duschkräm är till hälften fyllda med vatten, vi hade dock med eget som tur är. Gällande restaurangen är frukostutbudet extremt påvert, det består mestadels av bakverk.Ingen frukt, inget pålägg, grynig yoghurt. Det finns dock stekta ägg på beställning Lunch och middagar är ok, om man inte förväntar sig god service. Då man inte kan hämta egen dryck får man vänta, och vänta, på oorganserad personal. Det är gott om personal som mest går omkring utan struktur och man har tur om de uppmärksammar dig, även om man säger till. Hälften av gångerna glömmer de ändå bort beställningen eller delar av den. Bestick och glas får man ofta hämta själv, om man har tur att hitta det någonstans. Salt och peppar får man låna från andra bord, då det saknas på minst hälften. Servicen i baren är ok, men oftast är det slut på vin- och ölglas och det serveras istället i små dricksglas. Jag upplever att viss personal i baren är mer serviceinriktade än i restaurangen. Kvällsaktiviteter är trevliga, men kanske mest för fransktalande. Ljudnivån är hög, jag är glad att vi hade rum längre bort från det området. Det beskrivna pingisbordet är bortplockat. Det anges att det är ca 100 m till stranden, i verkligheten 450. Stranden har potential att vara en dröm med finkorning sand, turkost vatten och gott om solsängar. Istället är den rätt skräpig och full med påträngande försäljare som vägrar ta ett nej och försöker luras. Allt som allt, välj ett annat resmål, för samma peng hittar du mycket bättre.

    Show more
  • 1/10

    “Not worthy”

    Multiple safety concerns. (Missing smoke detectors, door wont lock up, missing evacuvation plans.) Food poor, bone fragments in food. Hygiene poor. Service poor, need to speak french to get service.

    Show more
"

Hotelbilder Houda Yasmine Marina & SPA